Fredag

Äntligen är jag klar med matte A. Har inge mer matte förän efter sommarlovet. Så skönt!


Här är lite rolig fakta om mat som jag hittade nyss.

Visste du att den som dricker kaffe löper 66 % mindre risk att begå självmord.

Genomsnittsmänniskan äter under sin livstid ca 50 ton mat.

Utan färgmedel är Coca-Cola grönt.

Varmt vatten fryser snabbar än kallt vatten.

Eskimåer använde kylskåp för att hindra att maten fryser. 

Från början innehöll Coca Cola kokain.

Ananas är en buske.

Sverige är det land i västvärlden som äter mest bananer, 17 kilo per person och år.

Varje dag så äter 40 miljoner amerikaner jordnötssmör.

Äpple är mer effektivare än kaffe för att hålla sig vaken på morgonen.

Om du tuggar tuggummi medan du skalar lök skall hjälpa dig från att gråta.

Boaniskt sett är alla citrusfrukter bär.

Auberginer, tomater och paprika är en potatisväxt.

Bananen är ett bär. (?)

Man får INTE finnar pga chokladen.

Gurkor är bär. ( Driver dom med mig? Är inte gurka en frukt!?) 

Strikt vetenskapligt är jordnötter en ärtväxt.

Kiwin är ett bär. (Är inte det också en frukt?)

Meloner är bär (FRUKT!?!?!?)

Paprikan är ett bär (Nu blir jag snurrig, är det inte en grönsak?)

Brittiska kvinnor äter hellre choklad än ägnar sig åt sex.

Svenskarnas populäraste choklad är marabous mjölkchoklad.

Janine antoni, konstnär från usa, tuggar i sig choklad som hon spyr ut, ochav detta gör hon konstverk.(Amerikanerna är allt bra knepiga)

Haha, antligen så ljuger listan eller så ar jag lärt mig fel. Jag håller ju förfan på att utbilda mig till kock. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0