2011-05-31

Godmorgon :)

Vaknade för en litenstund sen, och snart ska jag ut och gå min morgonrunda. Sen blir det att träna mage och rygg. Känner ingen stress idag, jag börjar ju inte skola förän klockan 14.00 idag. Men dock så slutar jag typ klockan 20.00. ;) Men det är bara tänka possetivt, det är sista gången vi har skola. ^^ 

Nu då sommaren är här så börjar man ju använda mer öppna skor, därför tänkte jag tipsa om hur man fixar finaste sommarfötterna. ;)

1. Peela!
De tråkiga och torra hälarna är snart ett minne blott. Passa på att ge fötterna en ordentlig peeling när du ändå står i duschen och peelar övriga kroppen. Peela grundligt så mjukar du upp förhårdnader och förbereder för nästa steg i din forvård.
 

2. Fila, fila, fila...
Sedan är det dags att fila fötterna. Använd en ordentlig fotfil, dock inte för grov, så får du bäst resultat. För att sedan underhålla dina fina fötter rekommenderar jag att du ger dem en liten filning varje gång du duschar. Gärna innan duschen, att torrfila är kanon. 
 

3. Klipp!
Nu är det dags att klippa nageln. Klipp dina naglar rakt av och inte på sidorna, då kan du få nageltrång och det gör riktigt ont. FIla sedan med en vanlig nagelfil tills du får en fin och jämn kant. 


4. Avsluta med en härlig creme... 
Glöm inte bort att smörja in dina fötter – både morgon och kväll.

5. ... och toppa det hela med en fin färg!

Kronan på verket blir en härlig färg på naglarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0